اتصال گوشی به تلویزیون

اگر می‌خواهید موبایلتان را به صورت بی سیم و وایرلس به تلویزیون متصل کنید، با مقاله جامع زیرنحوه وصل کردن گوشی به تلویزیون را انجام دهید.

شکل- اتصال گوشی به تلویزیون

چگونگی اتصال گوشی به تلویزیون

احتمالا برای همه ما پیش آمده که بخواهیم فیلم و عکس‌های روی موبایلمان را روی تلویزیون به نمایش بگذاریم. اما این کار نیازمند همگام‌سازی بین تلویزیون و موبایل بوده و در اکثر مواقع تلاش ما بدون نتیجه می‌ماند. اما امروز در گجت نیوز قصد داریم تمامی روش‌های ممکن برای اتصال گوشی به تلویزیون را مورد بررسی قرار بدهیم.

نکته‌ای که باید پیش از شروع مد نظر داشته باشید هوشمند بودن تلویزیون شماست. بسیاری از تلویزیون‌های بزرگ و مدرن امروزی هوشمند نیستند و از قابلیت اتصال به اینترنت یا تلفن همراه پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین امکان اتصال وایرلس گوشی و آن تلویزیون وجود نخواهد داشت.

روش اول اتصال گوشی به تلویزیون : اندروید باکس و دانگل اتصال وایرلس

اولین روش برای وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون هوشمند و غیر هوشمند استفاده از دانگل است. این دانگل‌ها اولین بار توسط گوگل با کروم کست – Chromecast معرفی شدند و پس از آن دانگل‌های مختلفی توسط شرکت‌های دیگر روانه بازار شدند.

نحوه اتصال به این دانگل‌ها بسیار راحت بوده و در واقع کاربرد این دانگل‌ها، تبدیل کردن تلویزیون غیر هوشمند به تلویزیون هوشمند یا همان اسمارت تی وی خواهد بود. بدین ترتیب شما می‌توانید به آن دانگل متصل شده و محتوای مورد علاقه‌تان را روی صفحه بزرگ تلویزیون مشاهده کنید.

اندروید باکس‌ها نیز می‌توانند عملکردی مشابه با دانگل داشته باشند. البته قابلیت‌های مربوط به هر اندروید باکس ممکن است با دیگری متفاوت باشد اما معمولا این دستگاه‌ها نیز اتصال گوشی به تلویزیون را امکان‌پذیر می‌کنند و در کنار این ویژگی، قابلیت اتصال تلویزیون به اینترنت و تماشای فیلم و سریال به صورت آنلاین را در خود دارند. به نوعی می‌توانیم بگوییم خرید یک اندروید باکس به مراتب می‌تواند بهتر و هوشمندانه‌تر از خرید یک دانگل بلوتوثی باشد.

روش دوم: اتصال با سیم به وسیله آداپتور یا هاب

در این حالت همانند روش قبلی، امکان اتصال به تلویزیون‌های غیر هوشمند فراهم گردیده است. در این روش شما بایستی به خرید یک هاب یا آداپتور روی بیاورید که از پورت‌های تلویزیون‌تان پشتیبانی کند. معمولا این آداپتورها پورت HDMI و USB نوع A و C را روی خود دارند و کارتان را راه می‌اندازند. شما بایستی با یک کابل موبایل‌تان را به هاب متصل کنید و سپس با یک کابل HDMI یا هر کابلی که تلویزیون شما از آن پشتیبانی می‌کند، هاب را به تلویزیون وصل کنید.

هاب‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و می‌توانید نوع مورد نظرتان را با جستجو در بازارهای اینترنتی یا فروشگاه‌های تلویزیونی پیدا کنید.

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم