خرابی پنل – تعمیر پنل تلویزیون

تلویزیون های LCD،LED و پلاسما،با انواع مدل ها و قیمت های متنوع به سرعت جایگزین تلویزیون های کاتدی (CRT) در منازل ما شده اند.شیوه کار این تلویزیون ها با مدل های پیشین بسیار متفاوت بوده و به طبع مشکلات و ایرادات فنی آنها نیز با مدل های CRT فرق دارد.در صورت بروز هر گونه ایراد فنی،درست ترین راه ممکن تماس با خدمات تعمیر تلویزیون است تا از محصول پشتیبانی کرده و به آن سرویس دهد

خرابی پنل

تعمیرگاه تلویزیون سونی

تلفن :   ۶۶۷۱۶۶۰۱ –  ۶۶۷۲۷۷۶۶

یکی از بزرگترین مشکلات تلویزیون ها،خرابی در پنل است.این مشکلات در اشکال متفاوت ظاهر میگردد.

خرابی پنل

مشکل اول خرابی پنل وجود خط افقی در تصویر یکی از شایعترین موارد خرابی است.هیچ دلیل خاصی برای به وجود آمدن این مشکل وجود ندارد و تنها استفاده طولانی مدت و گرما میتواند از دلایل آن باشد.برخی مدل ها با استفاده پنل های کم کیفیت،بیشتر در معرض این خطر قرار دارند.لازم به ذکر است که تمامی نمایشگرها شامل لپ تاپ،تلویزیون و مانیتور ممکن است دچار این ایراد بشوند و تنها راه حل تعویض پنل بوده و یا اینکه با این خط عصبی کننده به تماشای تصاویر بپردازید.

مشکل دوم خرابی پنل اختلال در تصاویر و بهم ریختگی کلی اما بر مبنای یک شکل فیزیکی منظم است.در این مورد هم هیچ راهی به جز تعویض پنل نخواهد بود.

مشکل سوم خرابی پنل تاریکی و کم نور شدن تمام و یا بخشی از تصویر است.

مشکل چهارم خرابی پنل مربوط به بهم ریختگی رنگها،اضافه شدن غیر عادی یک رنگ در تمام و یا قسمتی از تصویر و یا وجود هاله ایی غیر عادی از یک عدد و یا بیشتر است.این مشکل به ابتدایی ترین لایه پنل یعنی (Liquid) باز میگردد.در این مورد نیز هیچ راه حلی به جز تعویض پنل وجود ندارد.

مشکل پنجم

خرابی پنل از مشکلات پنل،مربوط به سوختگی پیکسل ها است.هر پیکسل شامل ۳ عدد ساب پیکسل برای ایجاد رنگ است.این پیکسل ها به صورت گروهی و توسط ترانزیستورهایی کنترل میگردند.در صورت بروز هر گونه مشکل در بخش های ذکر شده،پیکسل به حالت خاموش در آمده که به آن در اصطلاح پیکسل سوخته هم اطلاق میگردد.در صورت بروز این مشکل از انجام راه های سنتی مانند فشار با سوزن بپرهیزید زیرا فقط باعث تشدید وضعیت خواهید شد.

طبق یک استاندارد جهانی هیچ شرکتی کمتر از ۳ پیکسل سوخته در یک صفحه را جزو گارانتی نمیداند و سرویس تعمیرات رایگان فقط به پنل هایی با ۳ پیکسل سوخته و یا بیشتر تعلق میگیرد.

در تکنولوژی های جدید این مشکلات بسیار کمتر شده است و تعداد این موارد در فناوری هایی مانند OLED و SUHD بسیارکمتر است.اما به همان اندازه که پیکسل سوختگی وجود دارد،روشن ماندن یک پیسکل و مشکل در فیلتر آن نیز وجود دارد.به زبان ساده تر یعنی یک پیکسل و یا تجمعی از تعدادی پیکسل در آن واحد کارایی خود را از دست داده و با نور سفید روشن میمانند.

 

مشکل ششم خرابی پنل کند شدن تصویر تلویزیون است.
این ایراد بیشتر در تلویزیونهای سامسونگ و سونی دیده می شود و تصاویر به حالت اسلوموشن نمایش داده می شود و هاله ای از تصویر قبلی در تصویر بعدی دیده می شود. این کند شدن تصویر به علت عدم واکنش صحیح پنل به اطلاعات وارد شده و پاسخگویی پیکسل ها است.

آبخوردگی پنل تلویزیون :
بسیاری از مراجعین از شنیدن این عبارت تعجب می کنند و فکر می کنند منظور ریخته شدن یک لیوان آب روی تلویزیون است اما آبخوردگی پنل تلویزیونهای ال ای دی و ال سی دی عبارتی است که برای نفوذ مایعات پاک کننده مانند شیشه شوی از فاصله بسیار کم بین قاب و صفحه نمایش تلویزیون بکار برده می شود.

در هنگام تمیز کردن تلویزیون به علت اسپری کردن مستقیم مایع پاک کننده روی صفحه ، این مایعات که معمولا رسانا هم هستند از پایین پنل وارد دستگاه شده و به دلیل قرار گرفتن فلت های منتقل کننده اطلاعات تصویر در زیر پنل تلویزیون باعث اتصال پین های مختلف این فلت ها به هم می شوند که برخی از آنها ولتاژ و برخی دیگر اطلاعات تصویر هستند.

رسیدن مایعات رسانا به فلت های انتقال تصویر باعث ایجاد جرقه ، سولفاته مدار و سوختگی فیزیکی این مدارات ظریف و حساس می شود و عیوب ظاهری مختلفی را باعث می شود که خطوط رنگی عمودی ، ایجاد نوارهای سفید و یا مشکی روی تصویر ، تفاوت روشنایی در دو نیمه راست و چپ تلویزیون از معروفترین آنها هستند

خرابی پنل

 

و ایرادهای دیگری نیز وجود دارد که نمی توان به همه آنها پرداخت ، در صورت نیاز با بخش مشاوره تماس و اطلاعات کامل تری دریافت کنید.

 


 

20 دیدگاه برای “خرابی پنل – تعمیر پنل تلویزیون”

  1. باسلام تلویزیون من ۴۰hx800sony مدتیه تصویرحالت نگاتیوی پیدامی کنه البته درحدچندثانیه.معمولا هم به اینصورت که رنگها مخصوصا رنگ سبز روی صفحه پخش میشه.خواستم بدونم امکان تعمیرشو دارید ممنون میشم جواب بدید

  2. سلام تعویض پنل تلوزیون ال ای دی سونی
    KDL-w50805c چقدر هزینه داره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

      1. سلام، وقتتتون بخیر، عذر میخوام میخواستم بدونم هزینه تعویض پنل با دستمزد برای تلویزیون سونی ۵۵ مدل ۸۰۰۰e. چقدر میشه??

  3. سلام پنل ال ای دی سونی مدل KDL_46EX650 خراب شده در صورت موجود بودن اگه هزینه را بفرمائید ممنون میشم (همکارم)

  4. سلام پنل ال ای دی سونی مدل۴۷W804A خراب شده در صورت موجود بودن اگه هزینه را بفرمائید ممنون میشم

  5. سلام
    بنده یک دستگاه تلویزیون سونی مدل Kdlw800bا ۴۲ اینچ دارم
    که متاسفانه بر اثر ظربه مقداری اسیپ دیده و خطوط افقی و عمودی ایجاد شده
    میخاستم بدونم هزینه تعویض پنل آن چقدر هست
    ایا احتیاج به تعویض پنل دارد
    چون صفحه کاملا سالم هست

  6. سلام خسته نباشید قیمت پنل تلویزیون۴۳اینچ ای ای دی پنل مدلLG.smarttv webos2016 خواستم ممنون میشم همکارم

  7. سلام
    من یک دستگاه ۵۵×۸۰۰۰ دارم که صفحه آن ضربه خورده و تصویر را نشان نمی دهد. البته از روی صفحه چیزی مشخص نیست ولی وقتی تلویزیون روشن می شود شکستگی مشخص می شود.
    آیا این موضوع قابل تعمیر است ؟

    1. سلام وقتی شکستگی مشخص است یعنی پنل شما حتما باید تعویض گردد ولی متاسفانه در شرایط فعلی پنل موجود نمی باشد .

  8. سلام من پنل تلویزیون رو عوض کردم ولی تصویر بعد یک ساعت میپره و با خاموش روشن کردن دستگاه دوباره تصویر میاد باید چه کار کنیم

    1. سلام احتمال اینکه پنل جدید شما خراب باشد وجود دارد باید توسط کارشناس بررسی گردد

  9. سلام تلویزیون سونی ال ای دی ۴۰ اینج پنل هم تعویض شده باز استارت میشه لوگو میاددوباره خاموش میشه میره روی استندبای چشمک میزنه قرمز ۶ بار پنل کامل عوض شده باز مشکل از چیه

  10. با سلام و وقت بخیر
    آب روی تلویزیون سونی مدل ۴۰EX520 ریخته، صدا دارد ولی تصویر ندارد، ببخشید کدام قسمت آسیب دیده و هزینه تعمیر چقدراست ؟
    با سپاس از سایت خوب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم