خرید تلویزیون جدید – چگونگی خرید تلویزیون

۱۰ نکته مهم که قبل از خرید تلویزیون جدید باید بدانید.

خرید تلویزیون جدید

تلویزیون خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

خرید تلویزیون جدید

۱۰ نکته مهم که قبل از خرید تلویزیون جدید باید بدانید.

تلوزیون‌هایی که دارای ورودی بیشتری هستند، دلیل بر مزیت آنها نسبت به سایر تلویزیون‌ها نیست. مهم کارایی است که شما انتظار دارید. شما باید بدانید که قرار است به تلویزیونتان چه چیزی وصل شود.

اگر قرار است شما یک تلوزیون در کنار تلویزیون خود داشته باشید که همان تصاویر را پخش کند، استفاده از ورودی HMDI به کارتان می‌آید. اگر قصد ورود سیگنال از رایانه و یا کنسول بازی پیشرفته و یا پخش کننده‌های Blu-ray یا DisplayPort به تلویزیون خود را دارید، ورودی HDMI کاملا به کارتان می‌آید.

خرید تلویزیون جدید-بسیاری از مردم وقتی که می‌خواهند تلویزیونی را خریداری کنند به این فکر می‌افتند که‌ آن را روی دیوار نصب کنند و یا در مرکز اتاق نشیمن قرار دهند. در این گونه مواقع بیشتر مردم به فکر ابعاد تلویزیون هستند که چقدر بزرگ باشد و یا چه فضایی را قرار است بگیرد.

شاید مهم‌‌ترین چیزی که در خرید تلویزیون جدید اهمیت دارد، میزان سرمایه‌ای است که کنار گذاشته‌اید. شما علاوه بر ابعاد تلویزیون باید نکات مهم‌تر دیگری را نیز بررسی کنید تا یک خرید موفق داشته باشید. در ادامه این یادداشت شما را با نحوه کار کرد انواع تلویزیون، آشنا می‌کنیم.

تلویزیون نیز مثل سایر لوازم الکتریکی دارای سیستم پیچیده‌ای است که در بیشتر موارد از درک انسان‌های عادی خارج است و لزومی هم ندارد که ما با نوع کارکردشان آشنایی پیدا کنیم. آنچه واقعا در هنگام خرید تلویزیون اهمیت دارد، کارایی آن برای شما است. بنابراین باید با جنبه‌های دیگری از تلویزیون مثل صدا، کیفیت تصویر و دیگر امکاناتی کاربردی آشنا شوید.

شکل- خرید تلویزیون جدید

انواع نمایشگر

اولین اقدام برای خرید تلویزیون جدید، انتخاب نوع نمایشگر آن است. شما باید تصمیم بگیرید که با توجه به بودجه‌ای که دارید چه نوع نمایشگری دوست دارید داشته باشید. تلویزیون‌های موجود در بازار از نمایشگرهای ال سی دی، ال ای دی، OLED و تلویزیون‌های پلاسما تشکیل شده‌اند.

تلویزیون پلاسما

تلویزیون‌های پلاسما: اگر شما در حال برنامه ریزی برای خرید یک تلویزیون نسبتا بزرگ هستید و روی کیفت عالی آن تمرکز دارید، تلویزیون پلاسما می‌تواند گزینه خوبی باشد. این تلویزیون‌ها کیفیت رنگ بسیار عالی و نسبت کنتراست (میزان اختلاف میان روشن‌ترین و تیره ترین بخش یک تصویر) بالای آن است.

که باعث زیباتر دیده شدن تصویر می‌شود. این نوع تلویزیون معمولا زاویه دید گسترده‌ای دارد. بنابراین چندین نفر می‌توانند جلو و یا اطراف نمایشگر از کیفت تصویر آن لذت ببرند و همه آنها با هر زاویه‌ای که نشسته‌اند، می‌توانند تصویری واضح و روشن را تماشا کنند.

از معایب تلویزیون‌های پلاسما این است که درخشانترین کیفیت را در میان دیگر تلویزیون‌ها ندارند و یک مشکل بزرگ آن این است که نور محیط می‌تواند مشکلات خاصی برای این تلویزیون ایجاد کند.

– تلویزیون LCD

تلویزیون‌های LCD: تلویزیون‌های ال سی دی با صفحه کریستال مایع خود به احتمال زیاد یکی از ارزانترین نوع تلویزیون‌ها در بازار باشند. این تلویزیون از انرژی کار آمدی برخوردار است که معمولا رنگ خوبی دارد. برای مصارف ساده کارایی خوبی از خود نشان داده‌اند.

اگر شما قصد بازی با گرافیک بالا روی این نمایشگر را داشته باشید، بی‌شک بهترین گزینه نخواهد بود. این تلویزیون دارای دید محدودی است به طوری که کسی در کنار تلویزیون بنشیند، برای دیدن تصویر آن دچار مشکل خواهد شد.

– تلویزیون LED

تلویزیون‌های LED:  تلویزیون‌هایی که به عنوان LED معرفی می‌شوند، در واقع همان تلویزیون‌های ال سی دی با کریستال مایع هستند که درونشان از لامپ‌های ال ای دی استفاده شده است.

این تلویزیون در نور کم دارای کنتراست مناسبی است. از مزایای این تلویزیون‌ها مصرف انرژی کمتر آنها نسبت به LCD های معمولی و تلویزیون‌های پلاسما است، متاسفانه قیمتشان معمولا گرانتر است.

-تلویزیون OLDE

تلویزیون‌های OLED:

تلویزیون‌های OLED دیود دار با نور عالی واقعا تفاوت‌های آشکاری با تلویزیون‌های ال سی دی دارند. این تلویزیون‌ها از چراغ‌های رنگی برای ایجاد تصویر استفاده می‌کنند.

این نوع تلویزیون از مصرف انرژی پایینی برخوردار هستند و از این لحاظ با تلویزیون‌های ال‌ ای دی برابری می‌کنند. این گونه تلویزیون قادر است، تصاویری با کیفیت بالا و درخشان تولید کند.

این گزینه می‌تواند برای کسانی که در ساعات روشن روز تلویزیون نگاه می‌کنند، انتخاب بسیار مناسبی باشد. در کل  OLED ها دارای کیفیت تصویر بسیار بالایی دارند. نسبت کنتراست آنها نیز بالا است. ویژگی‌های این تلویزیون آن را به یک سینمای خانگی تبدیل کرده است.

از معایب تلویزیون‌های OLED قیمت بسیار بالای آن است که هر شخصی توان خرید آن را ندارد. این گروه از تلویزیون‌ها از برخی مشکلات زاویه دید که روی تلوزیون‌ها ی ال سی دی تاثیر می‌گذارد، رنج می برند.

 قبل از خرید این نکات را رعایت کنید

نسبت کنتراست چیست؟

نسبت کنتراست بخشی است که به ندرت به آن پرداخته می‌شود و تولیدکنندگان از این بخش به آرامی می‌گذرند. بسیاری از شرکت‌ها نسبت کنتراست تلویزیون خود را بسیار متفاوت تعیین می‌کنند. نسبت کنتراست به سادگی تفاوت بین روشن‌ترین بخش را با تاریک ترین بخش می‌سنجد.

اگر نسبت کنتراست کم باشد تلویزیون قسمت سیاه و سفید یک تصویر به صورت خاکستری و یا به صورت مناطق روشن نمایش می‌دهد. این گونه تصاویر می‌تواند باعث ایجاد فرسایش شود.

شما اغلب اعدادی مانند  ۲۰۰۰: ۱ یا ۵۰۰۰: ۱ را به عنوان عدد کنتراست مشاهده می‌کنید. معمولا بزرگتر از آن‌چیزی است که نمایش می‌دهد.

از این رو شما با نسبت کنتراست‌های متفاوتی در روی تلویزیون روبه رو می‌شوید. بهترین نتیجه بررسی سایت‌های خارجی برای اندازه گیری کنتراست، تلویزیون‌های متفاوت است، که می‌توان با هم مقایسه کرد.

اگر چنین امکانی را نداشتید، شما می‌توانید تلویزیون خود را در مکانی تاریک آزمایش کنید. زیرا در محیط تاریک به سختی می‌توان گفت که نقاط سیاه و سفید تلویزیون چگونه تاریک می‌شود.

توجه داشته باشید هنگامی یک نسبت کنتراست به صورت واقعی، بومی و یا به عنوان پویا تبلیغ می‌شود. شما با استفاده از آن عدد می‌توانید کنتراست تلویزیون مورد نظر را با سایر تلویزیون‌های موجود در بازار مقایسه کنید.

این عدد می‌تواند تنها یک مقایسه به شما بدهد و لزوما نباید روی این عدد مانور داد.

تکثیر و عمق رنگ

به نظر می‌رسد بسیاری از تولیدکنندگان تلویزیون سعی در آن دارند که عمق رنگ را حفظ کنند تا مصرف کنندگان از تصاویر ارسالی رضایت داشته باشند.

اگر قرار است که تلویزیونی با قیمت بیشتری را خریداری کنید، باید به میزان عمق رنگ آن نیز توجه کنید. هرچقدر عمق رنگ بهتر باشد، تصاویر دریافتی از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و واقع بینانه‌تر دیده می‌شوند.

نسبت ابعاد

روی نسبت ابعاد تلویزیون خودتان را درگیر نکنید. ابعاد تلویزیون نسبت عرض و ارتفاع تلوزیون است. این ابعاد تاثیری روی کیفیت تصاویر دریافتی ندارند.

اگر شما قصد دیدن تصاویر با اندازه بزرگ‌تری را دارید، می‌توانید از ابعاد برزگتر استفاده کنید. توجه داشته باشید ابعاد تلویزیونی که انتخاب می‌کنید با مکانی که قرار است در آنجا قرار گیرد، تناسب داشته باشد.

قبل از خرید تلویزیون جدید این نکات را رعایت کنید

تاخیر ورودی

این بخش مخصوص افرادی است که اهل بازی هستند. تاخیر ورودی، فاصله زمانی بین شروع به کار تلویزیون و زمان ایجاد تصویر است که در میلی ثانیه اندازه گیری می‌شود.

بیشتر عقب ماندگی برای بالا آمدن بازی در پشت صفحه نمایش اتفاق می‌افتد. صرف نظر از اینکه کنترل‌ها احساس عدم پاسخگویی در یک بازی را نشان می‌دهند، یک تاخیر طولانی می‌تواند انجام یک بازی سریع را غیر ممکن کند.

با دانستن این مطلب، واضح است که گیمرها باید با تأخیر کوتاهتری تلویزیون‌ها را دنبال کنند. بعضی از تلویزیون‌ها دارای یک حالت بازی خاص هستند که اجازه می‌دهد، سیگنال ورودی را از طریق فرآیند خاصی کنترل شود که از وقفه جلوگیری می‌کند.

در این گونه مواقع گیمرها نباید نگران باشند، زیرا تلویزیون باید با صدا هماهنگ باشد. شما با استفاده از این فناوری می‌توانید بین صدا و تصویر ارتباط برقرار کنید. با این شرایط بین صوت و تصویر اختلاف ایجاد نمی‌شود.

ورودی‌ها

تلوزیون‌هایی که دارای ورودی بیشتری هستند، دلیل بر مزیت آنها نسبت به سایر تلویزیون‌ها نیست. مهم کارایی است که شما انتظار دارید. شما باید بدانید که قرار است به تلویزیونتان چه چیزی وصل شود. اگر قرار است شما یک تلوزیون در کنار تلویزیون خود داشته باشید که همان تصاویر را پخش کند، استفاده از ورودی  HMDI به کارتان می‌آید.

اگر قصد ورود سیگنال از رایانه و یا کنسول بازی پیشرفته و یا پخش کننده‌های Blu-ray یا DisplayPort به تلویزیون خود را دارید، ورودی HDMI کاملا به کارتان می‌آید. اما اگر احساس می‌کنید، نیاز به اتصال یک دستگاه پخش ویدئو دی وی دی قدیمی دارید، باید مطمئن شوید که تلویزیون شما دارای ورودی چند گانه آنالوگ باشد.

تلویزیون هوشمند

تلویزیون هوشمند چیست؟

برای بعضی‌ها خرید تلویزیون جدید هوشمند ممکن است بهترین گزینه برای  باشد. چرا که این تلویزیون‌ها می‌توانند به راحتی به اینترنت وصل شده و محتوای آن را پخش کنند.

تلویزیون‌های هوشمند شامل برنامه‌های کاربردی چون Netflix هستند. بنابراین مشتریان این تلویزیون نیاز به دستگاه‌های کمتری برای دیدن تلویزیون و فیلم‌های مختلف دارند.

برخی از آنها از طریق Wi-Fi متصل می‌شوند. اگر شما از شلوغی سیم‌های کنار تلویزیون خوشتان نمی‌آید. گزینه Wi-Fi خیلی به کارتان می‌آید. تلوزیون بدون سیم اضافی می‌تواند یک فضای بی‌نظیر و زیبا را خلق کند.

تلویزیون هوشمند می‌تواند بهترین گزینه برای خرید باشد. اگر بودجه کافی داشته باشید.

تلویزیون ۴K

شما شاید دوست داشته باشید که از تلویزیون‌های ۴K استفاده کنید. درست آن موقع که تلویزیون‌های HD مد شده بود. امروزه عصر تلویزیون‌های۴K  است این تلویزیون‌ها با ۱۰۸۰ پیکسل در ستون عمودی و ۱۹۲۰ پیکسل در ردیف افقی خود دارای وضح فوق‌العاده‌ای هستند.

مهم است که بدانید تعداد پیکسل‌ها نمایانگر کیفیت بالای تصویر نیست، بلکه تراکم پیکسل‌ها در یک صفحه باعث وضوح در منبع آن است. تلویزیون ۴K به طور معمول شما را با تصاویر با وضوح بیشتر آشنا می‌کند.

تلویزیون ۴K دارای وضوح تصویر قابل توجهی که بالاتر از رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل است، به میزان قابل توجهی وضوح تصویر را افزایش می‌دهد.

به خاطر داشته باشید که تلویزیون ۴K به این معنا نیست که شما باید تمام جنبه‌های دیگر تلویزیون را نادیده بگیرید و فقط روی وضوح آن تاکید کنید.

منبع: cheatsheet


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم