تلوزیون OLED شفاف پاناسونیک

تلوزیون OLED شفاف پاناسونیک نخستین محصول این کمپانی بزرگ ژاپنی در نوع خود است که در ابعاد ۵۵ اینچ با پنل ساخت ال جی روانه بازار می‌شود

شکل - تلوزیون OLED شفاف پاناسونیک

نخستین تلوزیون OLED شفاف پاناسونیک با پنل ساخت ال جی وارد بازار ‌می‌شود

تلوزیون OLED شفاف پاناسونیک نخستین محصول این کمپانی بزرگ ژاپنی در نوع خود است که در ابعاد ۵۵ اینچ با پنل ساخت ال جی روانه بازار می‌شود

پاناسونیک از بزرگترین و اصلی‌ترین سازندگان تلوزیون در دنیا محسوب می‌شود و تنوع محصولات بالایی دارد. تلوزیون OLED شفاف پاناسونیک که به زودی روانه بازار می‌شود نیز محصولی از این کمپانی است که نخستین بار در نمایشگاه CIIE 2019 رونمایی شد.

تلوزیون OLED شفاف پاناسونیک

در ساخت این تلویزیون هوشمند از پنل‌های OLED شفاف TP-55ZT110 و TP-55ZT100 که هر دو ساخت کمپانی ال جی از کره جنوبی هستند استفاده شده است. نباید فراموش کرد ال‌ جی بزرگ‌ترین و برترین سازنده پنل‌های OLED در دنیا به شمار می‌رود.

هر دو پنل مذکور دارای وضوح فول اچ‌دی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل هستند. جفت آنان ۱.۷۵ کیلوگرم وزن داشته و دمای کاری هر دو نمایشگر در بازه دمایی ۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد قرار دارد. اما در تعداد واحدهای تولید نور با یکدیگر تفاوت دارند. پنل TP-55ZT110 با استفاده از واحدهای تولد نوری که مستقلا توسط پاناسونیک توسعه یافته‌اند ساخته شده و به نمایشگر قابلیت «حالت سیاه» را می‌دهند.

نخستین تلویزیون OLED شفاف پاناسونیک

این واحدها از شفافیت پنل کاسته و با افزایش کنتراست سبب افزایش کیفیت تصویر می‌شوند. به بیانی دیگر TP-55ZT110 می‌تواند می‌تواند هم به عنوان یک پنل شفاف و یا عادی مورد استفاده قرار گیرد. به گفته وبسایت ithome این تلوزیون‌ها از ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی وارد بازار آسیا-اقیانوسیه و ژاپن می‌شوند.

همانطور که پیشتر اشاره شد ال جی یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان پنل‌های TFT، منعطف و OLED است. در حال حاضر پنل‌های OLED بهترین فناوری برای تلوزیون‌های شفاف هستند؛ چرا که بر خلاف نمایشگرهای کریستال مایع موسوم به LCD دیگر به نور پس زمینه نیازی نداشته و خود نور مورد نیازش را تولید می‌کند.

تامین قطعات همچون پنل توسط ال جی برای پاناسونیک حاصل یک شراکت بین دو کمپانی برای حضور در مناطق تجاری و دیگر شرکت‌ها و تجارت‌ها است، پس یافتن این محصول در بازار مصرفی فعلا بعید است.

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم