تلویزیون‌ OLED807 فیلیپس

اولین تلویزیون‌های فیلیپس معرفی شدند. این محصولات از پنل «OLED EX» ال‌جی استفاده می‌کنند و تصویر روشن‌تر با کنتراست چشمگیر را نوید می‌دهند.

شکل- تلویزیون‌ OLED807 فیلیپس

خط تولید تلویزیون‌ OLED807 فیلیپس معرفی شد

تلویزیون‌ OLED807 فیلیپس- فیلیپس اولین تلویزیون‌هایی که از نوع جدید پنل اولد ال جی، یعنی OLED EX، استفاده می‌کنند را معرفی کرد. خط تلویزیون هوشمند OLED807 فیلیپس، که روز پنجشنبه معرفی شد، سال جاری در اروپا عرضه خواهد شد.

به‌گزارش آرس‌تکنیکا، ال‌جی می‌گوید OLED EX روشنایی را در‌مقایسه‌با نمایشگرهای OLED معمولی تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد. با وجود کنتراست بسیار غنی، پنل‌های OLED معمولاً به سطوح روشنایی پنل‌های LED نمی‌رسند که می‌تواند از ۱۴۰۰ نیت فراتر رود. متأسفانه فیلیپس به‌غیر از اشاره به افزایش ۳۰ درصدی روشنایی، توضیحات خاصی درباره‌ی مشخصات OLED807 ارائه نکرده است.

دیودهای OLED807 از ترکیبات دوتریوم استفاده می‌کنند که براساس ادعای ال‌جی، درخشان‌تر و کارآمدتر از هیدروژن هستند. شرکت سازنده هنگام معرفی OLED EX گفت پنل‌های مذکور این مواد را با یادگیری ماشینی ترکیب می‌کنند تا ورودی انرژی تلویزیون‌ها برای نمایش دقیق‌تر جزئیات و رنگ‌های محتوای ویدئویی در حال پخش کنترل شود.

فیلیپس محصولات جدیدش را در چهار مدل ۴۸، ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچی عرضه خواهد کرد. تلویزیون‌های مذکور از HDMI 2.1 با نرخ نوسازی متغیر (۴۸ تا ۱۲۰ هرتز) پشتیبانی می‌کنند. ال‌جی وعده داده است دستگاه‌های مجهز به OLED EX حاشیه‌های کوچک‌تری خواهند داشت. به‌گفته‌ی این شرکت، ضخامت قاب در پنل‌های ۶۵ اینچی از ۶ به ۴ میلی‌متر کاهش می‌یابد.

تلویزیون‌ OLED807 فیلیپس

ال‌جی ادعا نمی‌کند که OLED EX به‌طور چشمگیری خطر سوختگی دستگاه را از بین می‌برد؛ اما فیلیپس می‌گوید OLED807 با استفاده از عملکرد تشخیص لوگو برای نظارت بر شبکه‌ای از مناطق به‌منظور تشخیص دقیق محتوای استاتیک و کاهش تدریجی شدت نور محلی آن، با این مشکل مقابله خواهد کرد.

هوش مصنوعی پیشرفته

گفته می‌شود OLED807 مبتنی‌بر اندروید تی‌وی ۱‍۱ برای گیمرها مناسب است. علاوه‌بر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، این ست HDMI 2.1 با پهنای باند کامل ۴۸ گیگابیت‌برثانیه را نوید می‌دهد. همچنین، سازگاری Nvidia G-Sync و AMD FreeSync Premium برای بهبود عملکرد وعده داده شده است. علاوه‌بر‌این، فیلیپس در حال معرفی گیمربار جدیدی برای ارائه‌ی دسترسی سریع به تنظیمات تصویر و صدا، ازجمله Adaptive-Sync است. این مجموعه از سیستم صوتی قدرتمندی شامل چهار رادیاتور غیرفعال و یک درایور باس در بخش عقبی برخوردار است.

فیلیپس می‌گوید در تلویزیون‌های آینده از موتور پردازش OLED806 P5 AI پیشرفته استفاده می‌شود. پیشرفت‌ها شامل قابلیت تغییر روشنایی و رنگ و گاما براساس نور محیط برای محتوای SDR و HDR است. شما بین تنظیمات «جزئیات تاریک» یا «بهینه‌سازی دمای رنگ» یا «مراقبت از چشم» می‌توانید جابه‌جا شوید.

همچنین، پنج حالت تصویر هوشمند جدید (از دو حالت) در ویژگی «حالت فیلم خودکار هوش مصنوعی» (AI Auto Film Mode) وجود دارد. گفته می‌شود تلویزیون‌های OLED EX فیلیپس فقط در اروپا عرضه می‌شوند. ناگفته نماند انتظار داریم معرفی تلویزیون‌های OLED EX بیشتری از شرکای ال‌جی و نیز خود این شرکت را شاهد باشیم.

Philips 807 OLED TV

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم