تلویزیون سونی براویا X90J

تلویزیون سونی براویا X90J رسماً وارد بازار شد. سونی می‌گوید این تلویزیون LED به لطف پردازنده Cognitive Processor XR از قدرت پردازش شبیه به مغز انسان بهره می‌برد.

شکل- تلویزیون سونی براویا X90J

تلویزیون سونی براویا X90J با قدرت پردازش شبیه مغز انسان عرضه شد

سونی از تلویزیون‌های جدید براویا خود برای سال ۲۰۲۱ پرده برداشته است. این نخستین بار است که این شرکت از پردازنده Cognitive Processor XR خود در تلویزیون‌های LED براویا استفاده می‌کند. پردازنده توانمند XR که پیش از این تنها مختص به تلویزیون‌های OLED این شرکت ژاپنی بود، از هوش مصنوعی برای پردازش استفاده می‌کند که می‌تواند در بخش‌هایی مثل ارتقاء کیفیت و کیفیت تصویر، تأثیرگذار باشد.

مدل ۲۰۲۱ تلویزیون‌های LED سونی همگی در کنفرانس CES 2021 که ژانویه گذشته برگزار شد، رونمایی شدند. بالارده‌ترین مدل این خانواده سونی براویا X9J نام دارد که با اندزه ۷۵ و ۸۵ اینچی عرضه می‌شود. البته سونی از مدل‌های ارزان قیمت‌تری هم در این رویداد رونمایی کرده است.

تلویزیون سونی براویا X90J در سه مدل ۵۰، ۵۵ و ۶۵ اینچی عرضه می‌شود که به ترتیب ۱۲۹۸، ۱۴۹۸ و ۱۷۹۸ دلار قیمت خواهند داشت. البته سونی تأیید کرده که به زودی نسخه ۷۵ اینچی این تلویزیون را هم روانه بازار می‌کند، اما هنوز جزئیاتی از قیمت آن را ارائه نکرده است.

تلویزیون سونی براویا SONY- X90J

سونی می‌گوید Cognitive Processor XR برخلاف پردازنده‌های تصویر معمولی می‌تواند به میمیک صورت بینندگان نسبت به آنچیزی که در تلویزیون می‌بینند توجه کند. این پردازنده می‌تواند با تقسیم کردن صفحه به چند قسمت از الگوریتم‌های مخصوصی برای حدس زدن اینکه محل کانونی کجاست و تحلیل و بررسی فاکتورهایی مثل رنگ، کنتراست و جزئیات استفاده می‌کند.

سونی می‌گوید نتیجه‌ی نهایی باعث اعمال یکسری اصلاحات متفکرانه در تصویر می‌شود. از همین روش برای بخش صوتی تلویزیون سونی براویا X90J نیز استفاده می‌شود تا پردازش صحیحی نسبت به آنچه روی صفحه تلویزیون در حال پخش است انجام شود. حتی صدای معمولی نیز در این تلویزیون به صدای فراگیر ۳ بعدی تبدیل می‌شود.

فناوری XR Motion Clarity در این تلویزیون می‌تواند ویدیوهای ۲K را به ۴K ارتقاء دهد. این تلویزیون چهار پورت ورودی HDMI 2.1 با پشتیبانی از محتوای ۴K 120fps و نرخ تازه‌سازی متغیر (VRR) که مناسب کنسول‌های بازی نسل جدید PS5 و Xbox Series X است، حالت کم تأخیر خودکار و همچنین eARC را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یک حسگر نور داخلی نیز به Ambient Optimization اجازه می‌دهد صدا و تصویر را بسته به شرایط اتاق (مثلاً‌ تماشای تلویزیون در سکوت انتهای شب) به صورت خودکار تنظیم کند.

Sony Bravia X90J سیستم عامل گوگل تی‌وی را اجرا می‌کند، با فناوری‌های AirPlay 2 و HomeKit اپل سازگار است و همچنین محتوای Dolby Vision HDR و Dolby Atmos را هم اجرا می‌کند. شما همچنین می‌توانید از دستیارهای صوتی آمازون الکسا و گوگل اسیستنت نیز روی این تلویزیون استفاده کنید.

Sony Bravia X90J TV

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم