پردازنده هوش مصنوعی کوانتوم

تلویزیون های سامسونگ از پردازنده هوش مصنوعی کوانتوم (AI Quantum) اختصاصی این شرکت کره‌ای بهره می‌برند، اما این پردازنده چه ویژگی‌هایی را برای این تلویزیون‌ها به همراه دارد؟

شکل- پردازنده هوش مصنوعی کوانتوم

با ویژگی‌های پردازنده هوش مصنوعی کوانتوم تلویزیون های سامسونگ آشنا شوید

تعداد تلویزیون‌های بزرگ و فوق بزرگ در بازار‌های جهانی رو به افزایش است و هر ساله مدل‌های و سری‌های متنوعی از آنها روانه بازارهای جهانی می‌شود. پیش‌بینی‌ می‌شود که در سال‌های آینده تقاضاها برای تلویزیون‌های بزرگتر از ۷۵ اینچ و مدل‌های ۸K افزایش قابل توجه‌ای پیدا کند.

با توجه به این تقاضاها، شرکت سامسونگ تلاش‌های همیشگی خود را چند برابر بیشتر کرده تا بتواند تلویزیون‌های بزرگ و فوق بزرگ با بهترین کیفیت صدا و تصویر به کاربران ارائه دهد. از جمله این تلاش‌ها، تجهیز تلویزیون‌ها به پردازنده اختصاصی هوش مصنوعی کوانتومی است که در قلب تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ قرار گرفته است.

پردازنده هوش مصنوعی کوانتوم (AI Quantum)، تراشه پیشرفته‌ای است که به کمک فناوری‌های منحصربه‌فرد سامسونگ طراحی شده و می‌تواند الگوریتم‌های پیچیده را در زمانی کوتاه و با استفاده از فناوری‌های یادگیری ماشینی پردازش و تجزیه کند.

قابلیت‌های فوق‌العاده پردازنده هوش مصنوعی کوانتوم این امکان را به کاربران تلویزیون‌های سامسونگ می‌دهد تا لذت پخش آنلاین محتواهای ۴K و ۸K را با کیفیتی کم‌نظیر و بدون نقص تجربه کنند.

ارتقای کیفیت

امروزه تلویزیون‌های ۸K متنوعی در بازار وجود دارد اما هنوز تعداد محتواهای ۸K به حد مطلوبی نرسیده و جای کار زیادی دارد. برای همین خریداران تلویزیون در هنگام خرید تلویزیون‌های ۸K با این سوال روبرو هستند که چگونه می‌توانند به محتواهای متناسب با تلویزیون خود دسترسی پیدا کنند.

پردازنده هوش مصنوعی کوانتوم تلویزیون‌های سامسونگ در اینجا یکی از کاربردهای مهم خودش را نشان می‌دهد. قابلیت ارتقای هوش مصنوعی این پردازنده‌ها امکان افزایش کیفیت تصاویر را به تلویزیو‌ن های هوشمند سامسونگ می‌دهد. با استفاده از قابلیت‌های یادگیری ماشینی و همراهی فناوری‌های جدید در این تلویزیون‌ها، تصاویر با کیفیت ۴K یا FHD و HD به رزولوشن ۸K ارتقا می‌یابد.

ویژگی‌های پردازنده هوش مصنوعی کوانتوم تلویزیون های سامسونگ

پردازنده هوش مصنوعی کوانتوم با تجزیه و تحلیل دقیق محتواها قادر به حذف نویزها و ترمیم تصاویر به شکل طبیعی است تا تصاویر با وضوح ۸K نمایش داده شود. بررسی میزان درخشندگی و کنتراست محتواها یکی دیگر از کارهایی است که به کمک پردازنده هوش مصنوعی انجام می‌شود تا محتواهای ارتقا یافته با همان حالت تنظیم شده و پیش‌فرض پخش شوند.

صدای کوانتومی

تصویر باکیفیت به تنهایی برای کامل کردن لذت تماشای تلویزیون کافی نیست و باید تجربه صوتی فراگیر و قدرتمندی را ایجاد کرد. پردازنده هوش مصنوعی کوانتوم در بخش صدای تلویزیون‌ها هم تحول بزرگی را رقم زده است و تجربه‌ای شبیه به نشستن در سالن سینمایی مجهز و پیشرفته را به خانه‌های کاربران تلویزیون های هوشمند سامسونگ آورده است.

از جمله این پیشرفت‌ها اضافه شدن فناوری نوآورانه Object Tracking Sound+ است. در فناوری ردیابی اشیا (Object Tracking Sound+) صدای سوژه‌ها هماهنگ با حرکات آنها پخش می‌شود تا تماشاگران سطح جدیدی از صدای پویا، سه‌بعدی و فراگیر را بشنوند. در این فناوری به کمک نرم‌افزارهای هوش مصنوعی، حرکات سوژه‌ها تشخیص داده می‌شود و از طریق بلندگوهای تلویزیون و بدون نیاز به دستگاه‌های جانبی صداهای مربوط به سوژه‌ها از قسمت‌های مختلف بلندگوهای تلویزیون پخش می‌شود.

همچنین به کمک قابلیت Active Voice Amplifier نویزها و صداهای حاشیه‌ای داخل اتاق شناسایی می‌شود تا صدایی بلندتر از صدای تلویزیون پخش نشود. در این قابلیت صدای تلویزیون در صورت نیاز و به شکل خودکار زیاد می‌شود تا بینندگان تمامی صدا‌ها و دیالوگ‌های فیلم‌ها و محتواها را به طور کامل و باکیفیت بشنوند.

پخش آنلاین با بهترین کیفیت

به همین دلیل سامسونگ در کنفرانس توسعه‌دهندگان سال ۲۰۱۹ خود فناوری AI Scalenet را معرفی کرد. این فناوری با هدف غلبه بر محدودیت‌های زیرساخت شبکه و پخش آنلاین ۸K با تاخیر حداقلی طراحی شده است.

فناوری AI Scalenet سامسونگ که در سال ۲۰۲۰ جایزه نوآوری را از نمایشگاه بین‌المللی CES دریافت کرد، می‌تواند تصاویر ۴K را با کیفیت ۸K استریم یا پخش آنلاین کند. به کمک هوش مصنوعی در این کدک هوشمند و جدید، حذف داده‌ها در زمان فشرده‌سازی و پخش فیلم‌ها به حداقل می‌رسد و کاربران صرف‌نظر از زیر ساخت شبکه خود می‌توانند تجربه لذت‌بخش تماشای محتواهای ۸K را پیدا کنند.

امروزه با وجود محتواهای متنوع آنلاین و توسعه سرویس‌های VOD انتظارات کاربران برای داشتن مجموعه‌ای کامل از سرگرمی‌های خانگی افزایش یافته است. سامسونگ قصد دارد تا با استفاده از طیف متنوعی از فناوری‌های نوآورانه مثل هوش مصنوعی، بهترین تجربه ممکن از صدا و تصویر ۸K را به خانه‌ها بیاورد.

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم