تلویزیون M3 OLED ال‌جی

تلویزیون غول‌پیکر ۹۷ اینچی M3 OLED ال‌جی بدون نیاز به کابل HDMI، سیگنال تصاویر را به‌طور بی‌سیم دریافت می‌کند.

شکل- تلویزیون M3 OLED ال‌جی

تلویزیون ۹۷ اینچی M3 OLED ال‌جی بدون هیچ‌گونه ورودی صدا و تصویر معرفی شد.

فناوری های جدید تلویزیون – بی‌شک نصب تلویزیونی با ابعاد ۹۷ اینچی روی دیوار، کار آسانی نیست؛ اما ال‌جی می‌گوید با تلویزیون جدید سری Signature OLED M خود، روند نصب را ساده‌تر کرده است. کره‌ای‌ها می‌گویند به‌لطف فناوری بی‌سیم Zero Connect، تلویزیون ۴K جدیدش هیچ نیازی به کابل صوت/تصویر برای دریافت سیگنال از جانب ست‌تاپ‌باکس، ساندبار یا کنسول بازی ندارد.

اتصال بی‌سیم تلویزیون M3 OLED ال‌جی به‌لطف باکس Zero Connect برقرار می‌شود؛ دستگاهی که در حقیقت کارکردی شبیه به باکس One Connect همراه تلویزیون‌های سامسونگ دارد؛ با این تفاوت که با هیچ سیمی به تلویزیون متصل نمی‌شود و اساسا واژه‌ی Zero در نام دستگاه از همین موضوع نشأت می‌گیرد!

تلویزیون M3 OLED ال‌جی

ال‌جی می‌گوید باکس Zero Connect قابلیت اتصال به «چندین» دستگاه را دارد؛ اما به جزئیات این درگاه‌ها اشاره‌ای نمی‌کند. در هر صورت، کاربر باید دستگاه‌های خود مانند کنسول بازی را به Zero Connect متصل کند؛ سپس این باکس سیگنال صدا و تصویر را به‌طور بی‌سیم به تلویزیون مخابره می‌کند. براساس اعلام ال‌جی، سیگنال تصویر ۴K با نرخ بالغ‌بر ۱۲۰ هرتز به تلویزیون ارسال می‌شود.

نخستین‌بار است که شرکتی کلیه‌ی اتصالات مرسوم سیمی را به‌نفع اتصال بی‌سیم کنار می‌گذارد؛ چرا که اتصالات بی‌سیم از بروز اختلال در انتقال صدا و تصویر مصون نیستند و برهمین اساس شرکت‌ها معمولا از آن دوری می‌کنند.

ال‌جی می‌گوید واحد تحقیق و توسعه‌اش الگوریتمی را یافته است که «به‌سرعت بهینه‌ترین مسیر برای انتقال [سیگنال] را شناسایی می‌کند». کره‌ای‌ها مدعی هستند الگوریتم جدیدشان می‌تواند با تشخیص تغییرات در محیط مجاور خود مانند عبور افراد یا حیوانات خانگی، به‌سرعت مسیر انتقال سیگنال را نیز تغییر دهد.

ال‌جی اذعان دارد که خریداران تلویزیون M3 OLED ال‌جی برای کارکرد صحیح سیستم انتقال بی‌سیم سیگنال، باید تغییراتی را در محیط ایجاد کنند. آنتن‌های باکس Zero Connect برای انطباق با محل نصب تلویزیون، قابلیت چرخش یا تغییر زاویه دارند و براساس تصاویر تبلیغاتی به‌نظر می‌رسد که این باکس باید در فاصله‌ی نزدیکی از تلویزیون و بدون وجود مانع در میانه‌ی دو دستگاه قرار گیرد.

تلویزیون M3 OLED با دستورهای صوتی نیز کنترل می‌شود؛ اما ال‌جی مشخص نکرده است که آیا این تلویزیون با دستیارهای دیجیتالی همچون گوگل اسیستنت و آمازون الکسا سازگاری خواهد داشت یا صرفا به دستیار دیجیتال خود ال‌جی محدود خواهد بود.

به‌لطف طراحی One Wall Design، تلویزیون M3 OLED درست‌مانند مدل G3 OLED، هنگام اتصال به دیوار، هیچ فاصله‌ای با آن نخواهد داشت.

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم