نمایشگر گیمینگ ایسوس VG30VQL1A

نمایشگر گیمینگ ایسوس TUF Gaming VG30VQL1A معرفی شد. در ادامه با مشخصات و قابلیت‌های مهم این نمایشگر ویژه بازی ایسوس آشنا می‌شویم.

شکل- نمایشگر گیمینگ ایسوس VG30VQL1A

رونمایی از نمایشگر گیمینگ ایسوس TUF Gaming VG30VQL1A + مشخصات و ویژگی‌ها

یک نمایشگر گیمینگ مناسب باعث خواهد شد تا گیمرها بتوانند روند باخت بازی را به پیروزی تغییر دهند. در همین راستا ایسوس که به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ در حوزه سخت‌افزارهای دیجیتال محسوب می‌شود به تازگی از نمایشگر گیمینگ TUF Gaming VG30VQL1A پرده برداشت.
این نمایشگر از پنل ۳۰ اینچی، وضوح تصویر بسیار بالا WFHD، نسبت تصویر ۲۱:۹، نرخ به‌روزرسانی ۲۰۰ هرتز و فقط یک میلی ثانیه زمان تاخیر بهره می‌برد که با این مشخصات فوق‌العاده می‌تواند تمام جزئیات میدان بازی را شکل کاملا روان و با کیفیت بالا به نمایش بگذارد. از سایر ویژگی‌های مهم این نمایشگر گیمینگ ایسوس می‌توان به HDR برای کیفیت تصویر بیشتر و AMD FreeSync برای جلوگیری از شکستگی تصویر اشاره کرد.

ویژگی‌های نمایشگر گیمینگ ایسوس TUF Gaming VG30VQL1A

نمایشگر گیمینگ ایسوس با خمیدگی ۱۵۰۰R زاویه دید مناسبی را به همراه دارد و باعث می‌شود تا کاربران در زمان بازی کردن یا دیدن سایر محتوا بتوانند تمام جزئیات را مشاهده کنند. نرخ به‌روزرسانی بالای این نمایشگر نیز تجربه متفاوتی از گیمینگ را به همراه خواهد داشت. این نمایشگر دارای نرخ به‌روزرسانی ۲۰۰ هرتزی بوده و قادر است در هر شرایطی تمام جزئیات را به شکل واضح در مقابل دید کاربران قرار دهد.

در واقع نرخ به‌روزرسانی بالا و زاویه دید صحیح دو اصل ضروری در یک نمایشگر گیمینگ محسوب می‌شوند.

اما علاوه بر این میزان زمان تاخیر رسیدن جزئیات به چشمان کاربر نیز بسیار حائز اهمیت بوده که در این راستا نرخ تاخیرنمایشگر TUF Gaming VG30VQ1A یک میلی ثانیه است.

در حال حاضر بسیاری از نمایشگرهای گیمینگ با مشکل جدی شکستی تصویر مواجه‌اند که این مشکل به دلیل عدم هماهنگی فریم ریت رندر شده با فریم نمایش داده شده در نمایشگر به شکل لحظه‌ای رخ می‌دهد و باعث دیده نشدن بخشی از تصویر خواهد شد، اما ویژگی AMD FreeSync Premium در این نمایشگر ایسوس قادر است این مشکل را به شکل کامل برطرف کرده تا گیمرها در هنگام بازی تمام جزئیات را مشاهده کنند.
این فناوری مشکل شکستگی تصویر را به شکل کامل و لحظه‌ای برطرف می‌کند تا مقدار فریم‌های در حال رندر با فریم‌های نمایش داده شده هماهنگی داشته باشند.

همچنین نمایشگر گیمینگ TUF Gaming VG30VQL1A می‌تواند از ۱۲۷ درصد رنگ‌های sRGB پشتیبانی کند که چنین قابلیتی باعث می‌شود تمام جزئیات در محیط‌های بازی با دقتی بسیار بالا برای کاربران به نمایش درآید. ایسوس در بخش پشتی این مانیتور نیز جدیدترین استانداردهای ورودی تصویر HDMI و DisplayPort را در نظر گرفته است که قادر است فریم به فریم تصاویر را با پایین‌ترین زمان تاخیر و بالاترین نرخ به‌روزرسانی منتقل کند.

فناوری Ultra Low Motion Blur

کاهش شفافیت اشیا در زمان جابه‌جایی سریع یکی از دیگر مشکلات گیمرها در سبک FPS و حتی MMO و RPG محسوب می‌شود. البته بسیاری از مانیتورهای موجود در بازار از رفرش ریت بالایی بهره می‌برند و قادرند تصاویر را بسیار سریع و روان نشان دهند، اما چنین حرکت‌های سریعی باعث تار شدن تصویر خواهد شد.
در همین راستا ایسوس به شکل انحصاری روی نمایشگرهای گیمینگ خود فناوری Ultra Low Motion Blur را ارائه کرده تا این مشکل را به شکل کامل برطرف سازد. در واقع این فناوری می‌تواند هنگامی که اشیا با سرعت در حال جابه‌جایی هستند، مانع تار شدن تصاویر شده و آنها را به شکل کاملا شفاف نشان دهد.

فناوری Shadow Boost نیز به شکل انحصاری در این محصول ایسوس ارائه شده که قادر است نقاط تیره در محیط بازی را به شکل هوشمند و خودکار روشن‌تر نشان دهد. البته امکان تنظیم میزان روشنایی این نرم افزار به شکل دلخواه نیز وجود دارد و همچنین کاربران می‌توانند آن را به شکل کامل غیر فعال سازند. کاربران برای اعمال این تنظیمات فقط باید نرم افزار ASUS DisplayWidget Lite را نصب کنند.

رابط کاربری نمایشگر گیمینگ ایسوس قادر به پشتیبانی از GamePlus و GameVisual است. در واقع GamePlus سه قابلیت نمایش نشان اسلحه (Crosshair) در مانیتور، نمایش فریم ریت به شکل لحظه‌ای و تایمر ویژه بازی‌های MMO RPG را ارائه خواهد داد. ضمن این که قابلیت GameVisual امکان تنظیم روشنایی و رنگ مانیتور برای هر دسته از بازی و کاربر را به همراه خواهد داشت. این دو قابلیت انحصاری از طریق رابط سخت افزاری مانیتور یا همان کلیدهای پشت قابل استفاده خواهند بود.

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم