فناوری نمایشگر ۲۵۶ هرتزی

شرکت چینی TCL از فناوری نمایشگر ۲۵۶ هرتزی ۷۵ اینچی خود با رزولوشن ۸K برای تلویزیون‌های آینده رونمایی کرد. این بالاترین رفرش ریت در دنیای تلویزیون‌ها است.

شکل- فناوری نمایشگر ۲۵۶ هرتزی

TCL از نخستین فناوری نمایشگر ۲۵۶ هرتزی ۷۵ اینچی ۸K برای تلویزیون‌ها رونمایی کرد

فناوری های جدید تلویزیون – شرکت چینی TCL از فناوری نمایشگر ۲۵۶ هرتزی ۷۵ اینچی خود با رزولوشن ۸K برای تلویزیون‌های آینده رونمایی کرد. این بالاترین رفرش ریت در دنیای تلویزیون‌ها است.

شرکت تی سی ال TCL ساعاتی پیش از فناوری جدید نمایشگر ۷۵ اینچی خودش با رزولوشن ۸K به نام a-Si 4Mask 1G1D رونمایی کرد. این شرکت چینی سال گذشته از نخستی نسل فناوری ۸K 1G1D خود رونمایی کرده بود، اما این فناوری در سال ۲۰۲۱ به رکوردهای جدیدی در کیفیت تصویر، نرخ رفرش و فرآیند تولید دست پیدا کرده است.

نخستین فناوری نمایشگر ۲۵۶ هرتزی

نسل جدید فناوری ۸K 1G1D تی سی ال، فناوری توان عملیاتی بالای H-HVA و فناوری ۴Mask را به خدمت گرفته و از فناوری جبران شارژ منحصر به فرد HCC برای دستیابی به یک نمایشگر فوق سیال ۲۶۵ هرتزی ۸K 1G1D استفاده می‌کند.

نمایشگرهای ۸K فعلی موجود در بازار، رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کنند؛ بنابراین نرخ رفرش ۲۵۶ هرتزی پیشرفت بزرگی برای آن‌ها محسوب می‌شود. در واقع این بیشترین نرخ رفرش صنعت تلویزیون نیز هست. علاوه بر این تیم توسعه فناوری نمایشگرهای سایز بزرگ تی‌سی‌ال، طراحی معماری پیکسل‌ها را اصلاح کرده و انتقال H-HVA را نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داده است. این فناوری بر پایه نسل نخست فناوری ۸K 1G1D طراحی شده است.

فناوری نمایشگر ۲۵۶ هرتزی ۷۵ اینچی تی‌سی‌ال اکنون با یک فناوری شارژ متغیر HCC منحصر به فرد همراه است. به این دو باید یک درایو GOA و طراحی مدار جبرانی را هم اضافه کرد که از فناوری انتقال سریع ۸K CSPI در صفحه نمایش استفده می‌کند. همه این‌ها باعث افزایش بیش از ۷.۵ برابری انتقال فرکانس شده است.

کمپانی تی سی ال، همراه این دستاورد از نخستین نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ۸K از سری ۱G1D نیز رونمایی کرده است که از فناوری نمایشگر IGZO بهره می‌برد. این نمایشگر نسبت کنتراست ۵ هزار به ۱ را ارائه می‌کند و در مقایسه با تلویزیون‌های مشابه، ۳۰ درصد در مصرف انرژی کارآمدتر است.

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم