شیائومی لیزر سینما ۲

ویدیو پروژکتور شیائومی لیزر سینما ۲ با قیمت بیش از ۲ هزار دلار معرفی شد. Xiaomi Laser Cinema 2 اولین پروژکتور دالبی ویژن جهان خواهد بود.

شکل- شیائومی لیزر سینما ۲

شیائومی لیزر سینما ۲، به عنوان اولین پروژکتور دالبی ویژن جهان معرفی شد

شیائومی از یک ویدیو پروژکتور گران قیمت جدید در چین به نام «شیائومی لیزر سینما ۲» رونمایی کرد. این اولین پروژکتور در جهان است که از Dolby Vision با رزولوشن ۴K پشتیبانی می‌کند. شیائومی قصد دارد این محصول را برای نخستین بار در فستیوال فروش “Double Eleven” در چین عرضه کند.

Laser Cinema 2 می‌تواند یک تصویر ۱۰۰ اینچی را از فاصله ۲۰ سانتی‌متری دیوار ایجاد کند. هرچند محدودیت کلی پرتاب تصویر آن از ۴۰ تا ۲۰۰ اینچ است، اما سازنده توصیه می‌کند برای داشتن بهترین کیفیت تصویر، آن را از ۸۰ تا حداکثر ۱۵۰ اینچ تنظیم کنید.

این پروژکتور قادر به نمایش خروجی محتوای ۴K (معدل ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل) با نسبت کنتراست ۳ هزار به ۱ است. نه تنها پوشش ۱۱۳ درصدی از فضای رنگی Rec.709 را ارائه می‌کند، بلکه از استانداردهای محبوب HDR شامل HDR10 و Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کند. این دستگاه خروجی نوری برابر با ۲ هزار و ۴۰۰ ANSI Lumens دارد. علاوه بر این برای ارائه رنگ‌های بهتر، از فناوری +ALPD RB هم پشتیبانی می‌کند و MEMC با نرخ ۶۰ هرتزی را هم ارائه می‌کند.

شیائومی لیزر سینما ۲

اما عملکرد فنی پروژکتور شیائومی لیزر سینما ۲ چطور است؟ این دیوایس از پردازنده ۶۴ بیتی MT9669 مدیاتک قدرت می‌گیرد که از چهار هسته Cortex-A73 با سرعت کلاک ۱٫۹ گیگاهرتزی برخوردار است. این چیپست با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز همراه است. همچنین برای کاهش نویز از فناوری‌هایی نظیر AI Image Enhancement بهره می‌برد.

این دیوایس رابط کاربری MIUI مخصوص تلویزیون‌ها را با تمام امکانات و محتوایی که در تلویزیون‌های هوشمند شیائومی و ردمی قرار دارد، ارائه می‌کند. روی آن به جز ۲ بلندگوی ۱۵ وات با پشتیبانی از Dolby Atmos و DTS Sound، حتی میکروفون‌های دور بردی برای دادن فرامین صوتی به دستیار صوتی Xiao AI نیز تعبیه شده است.

از درگاه‌های آن هم می‌توان به سه پورت HDMI 2.0b، دو پورت USB 2.0، یک خروجی S/PDIF، یک خروجی هدفون و یک خروجی اترنت اشاره کرد. در نهایت باید به یک فن با صدایی کمتر از ۳۰ دسی‌بل برای کاهش حرارت این دستگاه و یک سنسور برای جلوگیری از آسیب دیدگی چشم کاربران اشاره کرد.

قیمت ویدیو پروژکتور Xiaomi Laser Cinema 2
همانطور که در ابتدای پست گفته شد، قیمت این پروژکتور بسیار بالاست. سازنده چینی آن را با قیمت ۲ هزار و ۳۴۵ دلار وارد بازار چین خواهد کرد که قطعاً در خارج از چین با قیمت بیشتری هم عرضه خواهد شد. البته اگر در طول برگزاری فستیوال Double Eleven آن را تهیه کنید، قیمت آن ۲ هزار و ۳۳ دلار خواهد بود.

Xiaomi Laser Cinema 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم